Cearta verbelor

Eu zic si el tace.
Ea spune si ei nu sunt de acord.
Ele asculta si chitara canta.T
impul tine cu noi doi.Mi-e dor de tine!
Sunt o femeie puternica.Ne-am nedespartit.
Prietenii mei rad de mine.
Iubirea de-o vara nu tine.
Viata e frumoasa.
Verbe.
Statice sau care exprima miscarea.
Verbe frumoase si sensibile.
Verbe ce exprima simtiri.
- Hei, potoliti-va! Ce v-a apucat? Ce s-a-ntamplat?
Sa va explic si voua. Verbele "a spune" si "a zice" s-au incaierat. Nu stiu care e mai puternic.
- Eu spun ca sunt mai interesant si mai linistit. Incep cu litera S de la sssst. Sunt senzual, caci e tot cu S, comenteaza "a spune".
- Eu zic ca am zel, sunt zanatec, sunt mai plin de viata, adauga "a zice".
- Tu incepi cu Z de la zât. Ha ha ha. Verbul "a spune" rade, tinandu-se cu mana de burta.
- Liniste. Sunteti niste fraieri. Aveti acelasi farmec, acelasi rost. Sunteti o familie. O mare familie. Aceasta familie e alcatuita din: "a consemna, a recita, a destăinui, a mărturisi ceva cuiva, a pârî, a denunța pe cineva, a explica cuiva un lucru, a lămuri pe cineva, a numi, a porecli, a vorbi, a zice, a cuvânta (pop.), a glăsui, a grăi, a vorovi. (înv. ~-i înainte, nu te sfii!), a rosti, a zice, a glăsi (înv.), a debita. (depr. ~ numai prostii), a arăta, a afirma, a transmite, a povesti, a destăinui, a recita, a obiecta...
Verbele "a spune" si "a zice" se opresc si intreaba:
- Tu cine esti?
- DEX-ul. Ha ha ha. Va spun si la ce pagina va aflati daca vreti. Ha ha ha. Va zic si care dintre voi e mai des folosit. Ha ha ha.
"a spune" se uita la "a zice" si silabiseste:
- Hai ca ne-am facut de ras. Ne cunoaste si ne respecta in mod egal. Iarta-ma frate. Pace?
- Sigur fratioare! Fecare are sonoritatea lui. Suntem frumosi si inseparabili.
- Hai la o inghetata, zice "a spune".
- Sa mergem, spune "a zice".

3 comentarii: