GANDESC, DECI AM MANCAT.


Buni carnatii? Buna si piftia? Dar sarmalele? Dar salata de boeuf? Bune? Hm? Ati scapat de indigestie? Hai ca mai e Sf. Ion si gata cu isteria sarbatorilor! Incerc sa va ofer un digestiv mental. Face bine dupa exces. Hai ca merge! Ia amintiti-va cum arata lucrurile pe dos! Isus a trebuit sa se intoarca dupa patruzeci de zile din desert. Postul negru impins la limita duce la entropie, dezagregare fizica.


Viata este cheia pentru fericire, cale si adevar. Fara ea totul se goleste de continut si se asterne tacerea... Binele si raul, frumosul si uratul, Dumnezeu si Fiara isi pierd sensul fara o minte umana care sa le observe si sa le valorizeze. Nelinistea noastra rezida in nevoia disperata de a vedea, simti, auzi, gandi si dincolo de moarte. Frica si nesiguranta existentei vietii vesnice personale ne arunca cu disperare in tot felul de teorii. Credintele personale sau colective sunt atat de diferite, caile, adevarurile si fericirile atat de pestrite si elucubrante, incat ma indoiesc de orisice fel de credinta, inclusiv de a mea. Fiecare capata certitudini subiective pentru credinta sa subiectiva. Tuturor ne-ar placea sa ne stim mantuiti... Ramanem in continuare captivi intr-o singura viata sau intr-un ciclu de vieti sau in viata vesnica, numai El poate sa stie. Daca ar surveni un cataclism nuclear sau cosmic, mostenitorii Pamantului vor putea fi intr-un caz fericit, cateva bacterii.
Ca sa ma autoparafrazez, va spun: "vom muri si vom vedea". 

12 comentarii:

  1. foarte frumos, chiar dacă spui că ne îndoim chiar și de ce credem noi, totuși acesta rămâne cel mai la îndemână de a fi crezut, ce crede fiecare.
    să ne încredem în ce credem numai să nu dăm cu bâta-n cap altuia care nu vrea să creadă în noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Totul cu masura",de acord cu tine...dar oare reusim asta? Paler spunea ca tocmai aceasta "masura "considera ca ar fi originea regretelor salereflexul de a fi rezonabil...si daca stau bine si ma gandesc..asta am incercat sa fac si eu de-a lungul timpului,sa plac la toata lumea,intelepciunea vine in timp,spre batrinete...la mine parca e invers,de altfel eu recunosc ca sunt o tipa atipica..parca acum imi trec prin cap toate nebuniile,pe unele chiar le fac,dar, daca stau sa gandesc,oare nu-i mai bine asa?viata e atat de scurta incat merita traita asa cum o vrem noi,nu incorsetata de prejudecati.
    So,... FARA MASURA...!!! ce amintiri ai dintr-o viata searbada si cuminte?..lasa sa ne amintim colo la 90 de ani..ce tineri si nebunatici am fost!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Frica si nesiguranta existentei vietii vesnice personale ne arunca cu disperare in tot felul de teorii." Asta si dorinta de manipulare, continui sa cred ca e o motivatie puternica pentru unii... nesiguranta si asta, din lipsa altor mijloace de persuasiune.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara dragi prietene,

    Selena,
    Da. Sunt perfect de acord cu tine. Din pacate dupa atatea mii de ani de razboaie omul tot nimic n-a invatat si tot prost si primitiv a ramas!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tasha,
    Si eu cam tot asa sunt croit si cam tot asa gandesc. Din pacate uite ma tine netu-n casa....

    RăspundețiȘtergere
  6. Mda,eu am avut parte de prietene care m-au scos din fata monitorului,altfel nu stiu ce faceam,mancam net pe paine!:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar acum cat stai pe net, ca te vad foarte activa? :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Impartasesc, oarecum, aceiasi opinie. M-am "impiedicat" aici:
    "Tuturor ne-ar placea sa ne stim mantuiti..."
    Ba mai pardon, ce-nseamna de fapt aceasta mantuire?
    De ce toti am vrea sa fim "mantuiti"?
    Cine a introdus conceptul in mecanismul gandirii noastre?

    RăspundețiȘtergere
  9. Taica popa! :)

    Am auzit acu vreo cateva sapatamani una, de-am ras singur cinci minute:

    "-Da mai duceti-va dracului la biserica!"

    Evident ca nu are legatura cu dialogul acesta, ci doar cu popa.

    RăspundețiȘtergere
  10. :)
    suuuper tare! MI-A PLACUT!
    Sunt chiar invidios pe tine ca tu ai asistat la un astfel de moment.

    RăspundețiȘtergere
  11. Hehehe,mi-a placut si mie replica cu biserica...ca lumea!!!! am ras copios!
    Mda,ma vezi activa...pai,acum stau cam 4-5 ore pe net inainte puneam mancarea la foc si fuga pe net,mai mestecam putin si iar pe net...eram moderator pe trei forumuri,blog inca nu aveam,dar citeam blogurile altora si comentam...si uite asa,pina ma apuca dimineata uneori ma culcam pe la 3-4 dimineata....macar nu ma simteam singura,aveam si prietene cu care indrugam verzi si uscate pe YM...la un moment dat visam ca fac comentarii pe forum si i-am povestit Cameliei ce mi se intampla,atunci m-a luat tare,mi-a spus ferm:"gata!vii iarasi la mine...te scot prin toata Italia,da' lasi naibii netul asta,ca-ti maninca capul...":)) si asa a si facut,intram pe net doar o jumatate de ora seara sa-mi citesc e-mailurile sau sa vb. la microfon cu fetele mele...atat!:)

    RăspundețiȘtergere