HTML pentru incepatori

Scopul browserelor web(ex. Internet Explorer sau Firefox) este de a citi documentele HTML,si de a le transforma in pagini web.Browserele (IE,Firefox) nu afiseaza "tag" urile html,dar se foloseste de ele,pentru a interpreta continutul paginii:

<html>
<body>

<h2>My First Heading</h2>

<p>My first paragraph</p>

</body>
</html>

Codul de mai sus va arata astfel:

My First Heading

My first paragraph


Explicatia exemplului:


* Textul dintre tagurile <html> si </html> descrie ca acel document este o pagina web
* Textul dintre tagurile <body> si </body>este continutul care va fi afisat,continutul vizibil(veti vedea mai incolo,ca exista in afara de<body> , si tagul <head> ,acolo se vor pune alte scripturi,printre care si cele pentru designul blogului,si cele de tipul javascript).
* Textul dintre tagurile <h2> si </h2> este afisat ca si heading(se foloseste pentru titlu,antet,rubrica)
* Textul dintre tagurile <p> si </p> este afisat ca si un paragraf

Foarte important este ca intotdeauna sa inchizi tagul,adica fiecare tag sa aiba perechea de inchidere:de exemplu <p>se inchide cu </p> (se foloseste in plus bara inclinata)

<p>xxxxxx</p>
<a>xxxxxx</a>
<h1>xxxxx</h1>
<body>xxxxx</body>

Am explicat mai in sus doar o parte din principiul de baza al HTML.
In urmatoarele articole din "scoala de bloggeri" voi descrie principalele tag-uri html,si toate aplicatiile lor,rand pe rand.

7 comentarii:

  1. Am impresia ca invat o limba noua, respectiv chineza. :) Dar imi place, sincer, si ma bucur ca am ocazia asta; altfel n-as fi avut rabdare niciodata sa ma apuc sa citesc despre HTML. Thanks Feri!

    RăspundețiȘtergere
  2. :)
    când ai timp, dacă n-ai postat până acum poate ne spui care este difernța dintre Java și haștelemeaua asta (eu de câte ori descarc java mi se îngreunează comp. și face fițe) și unde putem posta un link cu poză pentru ca pagina noastră să îl ia ca pattern.
    mulțumesc, duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  3. :) selena,intre Java si HTML este foarte mare diferenta,nu are de-a face unul cu altul.Insa,daca spui JavaScript,e altceva.Java e un lucru,si JavaScript e cu totul altceva,chiar daca seamana denumirea.Am sa explic mai bine printr-un articol.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc! E foarte buna ideea de a ne da lectii.

    RăspundețiȘtergere