Indemnizatie crestere copil 2009

In 1 ianuarie 2009 a intrat in vigoare legea(Legea nr. 257/2008 pentru modificarea alin. (1) al art. 1 din OUG nr. 148/2005 ) privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului.Potrivit legii,noua mama va avea optiunea de a alege intre o indemnizatie de 600 Ron,sau 85% din salariu.
Acte necesare pentru a primi indemnizatia:
- adeverinta cu venitul net pe cele 12 luni anterioare nasterii - eliberata de angajator
- cerere de recalculare a indemnizatiei (dupa caz)
- copie CI mama
- copie CN copil

Legislatia:

Legea nr. 257/2008 pentru modificarea alin. (1) al art. 1 din OUG nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului

  • Art. I. - Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148 din 3 noiembrie 2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.008 din 14 noiembrie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, se modifica si va avea urmatorul cuprins:


  • "Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 600 lei sau, optional, in cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni."


    Art. II. - Pot beneficia de prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, precum si cu modificarile aduse prin prezenta lege, si persoanele care se afla in plata la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

    10 comentarii:

    1. Am o intrebare, daca eu il ultimele 12 luni inainte de nasterea copilului, am fost 3 luni in somaj si 9 am lucrat (in tot acest timp am obtinut venituri) pot primi aceasta indemnizatie de crestere?

      RăspundețiȘtergere
    2. Buna,
      As dorii sa stiu si eu daca voi beneficia de indemnizatie crestere copil in varsta de pana la 2 ani daca m-am angajat in 03.08.2009 iar data nasterii e undeva prin 27.07.2010 ...Se ia in calcu si luna in care copilul se va naste?

      RăspundețiȘtergere
    3. de ce se cumuleaza alocatia de 200lei cu indemnizatia parintelui daca banii se vireaza intr-un cont de card, din moment ce pentru fiecare se face cate o cerere in care se specifica clar ca alocatia sa vina prin mandat postal, iar indeminzatia sa se vireze pe card

      RăspundețiȘtergere
    4. am lucrat 12 luni neintrerupte la o firma.Acum firma vrea sa inchida iar eu voi fii in somaj.dc in acest timp raman insarcinata mai beneficiez de indemnizatia pt cresterea copilului?

      RăspundețiȘtergere
    5. Am contract nominal de asigurare sociala din aug 2007. Deci, cotizez fara intrerupere la Casa de Pensii...Va rog sa-mi spuneti,ce drepturi am dupa ce voi naste al 2 lea copil (in sept. 2010)?

      RăspundețiȘtergere
    6. As dori sa stiu daca de la nastere a trecut aproximativ 8 luni mai pot sa depun actele pentru indemnizatie si daca aceasta va veni si din urma Multumesc...

      RăspundețiȘtergere
    7. Petitie online pentru mentinerea indemnizatiei de crestere a copilului la 85%!

      http://www.legislatiamuncii.ro/petitie-pastrarea-indemnizatiei-pentru-mame/

      RăspundețiȘtergere
    8. buna ziua,
      am si eu o intrebare pe data de 12.02.2010 am fost trimisa in somaj iar pe 02.04.2010 am ramas insarcinata.am o sarcina foarte grea am stat mai mult prin spital daca am concedii medicale pot beneficia de indeminizatia pt cresterea ?copilului.mai am somaj doar pana pe 12.08.2010

      RăspundețiȘtergere
    9. buna as dori sa stiu si eu ce lege sa dat de la 1 iulie ptr indemnizatie eu primes 85% din salariu si as vrea sa aflu daca ne-au taiat guvernul din ei multumesc

      RăspundețiȘtergere
    10. DIN 1 MARTIE 2009 PÂNĂ ÎN 1 MARTIE 2010 AM FOST IN SOMAJ.AS VREA SA STIU DACĂ PRIMESC INDEMNIZATIE PT CRESTERE COPIL DACĂ M-AM ANGAJAT CU CONTRACT DE MUNCĂ DIN 25 MATIE 2010,SI EU NASC IN PERIOADA 10 - 15 FEBRUARIE 2011.

      RăspundețiȘtergere