Intoarcere la inocenta

Titlu: Intoarcere la inocenta
Autor: La Rose Jaune
Articol: Mi-e dor de vremea cand
Alergam desculta printre fluturi si flori
Strigam strengareste prin padure si ascultam ecoul
Propriul nume ma izbea in urechi si ma amuzam.
Culegeam vreascuri care imi intepau usor mainile
Dar nu-mi pasa catusi de putin pentru ca
Bunica imi facea paine calda in cuptor de pamant
Gandul la aroma aceea imi stoarce si acum lacrimi
De bucurie, nostalgie si durere nicicand alinata.
Masuta joasa, rotunda, de lemn
Ne aduna in jurul ei seara la povesti
Ascultam glasul sfatos al bunicului
Si il priveam cum taie painea mare si rotunda
Nu inainte de a-i face o cruce pe spate.
Imi dadea mereu prima bucata
Ii placea sa ma vada cum joc in mana felia aburinda
Si cum imi lipeam fata de ea adulmecand-o.
Ne punea muzica veche din tinuturile lui indepartate
O ascultam si imi simteam sangele cum incepe sa joace
Erau acorduri tanguite de cimpoi
Ce razbateau la mine odata cu trairile stramosilor
Le simteam vibratia si mesajul, desi nu le intelegeam vorbele...
Vremuri in care clipele treceau parca
In ritmul pe care-l vroiam noi
Timpul interior avea forta asupra lumii exterioare
Nu ne absorbea in iuresul scapat de-a valma al palniei sale.
Nu cunosteam sensul cuvintelor grija, suferinta, dezamagire, rautate
Ci traiam in parfumul imbatator si irepetabil al vietii...

4 comentarii:

  1. poezia asta mi a amintit de bunici:)

    RăspundețiȘtergere
  2. "Nu cunosteam sensul cuvintelor grija, suferinta, dezamagire, rautate
    Ci traiam in parfumul imbatator si irepetabil al vietii... "Ce frumos ai spus...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc... Se pare ca amintirile din casa bunicilor nu-si vor pierde niciodata parfumul... Acolo totul era blandete si caldura...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu n-am avut parte de astfel de amintiri,din pacate...cu toate ca am invidiat(in sensul bun...)tot timpul persoanele care au avut parte de asa ceva...eu am avut-o doar pe mama si atat!
    Ea a insemnat totul pentru mine si a reusit sa inlocuiasca si lipsa tatalui meu si a bunicilor si a fratilor pe care i-am dorit atat de mult si pe care nu i-am avut niciodata,pentru ca mama mea nu s-a mai recasatorit desi era o femeie frumoasa,harnica si desteapta.

    RăspundețiȘtergere