Mai binele este dusmanul binelui

Oamenii ( marea majoritate, daca nu chiar toti ) spun ca vor sa faca tot ceea ce se poate ca sa aibe o viata cit mai buna. E adevarat. Numai ca oamenii sunt, de la natura, lenesi. Si ca sa obtii ceva bun in viata trebuie sa te chinui, sa te fortezi sa obtii acel ceva. Cu cit rezultatul catre care tinjesti este mai valoros cu atit mai greu demarezi si te chinui sa-l realizezi. Dupa ce ai obtinut lucrul respectiv, valoarea ii scade aproape la zero, asa incit altceva devine foarte important. Si o ei de la inceput. Acum intrebarea mea este: merita?

Dupa parerea mea, tot ce trebuie sa faci este sa-ti traiesti viata cit de bine poti.

Fara regrete.

Dragoste tuturor! Sunt chiar fericit acum.

21 de comentarii:

  1. Intotdeauna e bine sa fii multumt in ceea ce te afli pentru ca altfel nu-ti vei putea gasi linistea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos,dragoste si tie,cred de altfel ca o ai daca esti fericit...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ simion - asta-i un mare adevar. da', citi sunt cei care dau doi bani pe el?

    RăspundețiȘtergere
  4. @ tasha - asa e. si asta-i un motiv pentru care sunt fericit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare... eu gica contra ca de obicei.
    :)
    Cred ca "mai binele" devine dusmanul binelui cand sta sub semnul IMPERATIVULUI.
    Adica cand iti este "bagat cu forta pe gat", sau ti-l bagi singur cu forta.
    :)
    Daca toate sunt firesti, fara sa fie impuse (autoimpuse), adica conditionate, eu zic ca "mai binele" este prietenul binelui, este ... hm... cum sa zic?
    ... este "superiorul" binelui, ca tot le plac oamenilor ierarhizariile atat de mult incat le plaseaza si in ancenstral.
    :)
    E doar o parere. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca putem impaca "carpe diem" cu nemultumirea, ce bine ar fi! Progresul vine intotdeauna de la cei nemultumiti.! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @ andrei - da, e un mod de a privi problema si din acest punct de vedere se pare ca ai drepate.
    dar eu unu ma multumesc doar sa-mi fie bine. nu mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ dan - asa invatam in scoala. dar oare asa o fi ? oare progresul nu vine de la sine si nu face decit sa-i scoata in evidenta din cind in cind pe unul sau pe altul?
    eu unu, asa cum i-am spus lui andrei, prefer sa-mi " traiesc clipa " atit cit sa-mi fie bine. nu mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dan, eu as spune ca nu de la cei "nemultumiti" ci de la cei multumiti dar care vor "mai multul", la un moment da.
    Nemultumitii sunt acei oameni moroconosi, frustrati, neimpliniti si introvertiti, care-si pun paie pe cap, isi dau foc sufleteste si-si bocesc de mila pe toate cararile batatorite de babe esuate si mosi rasuflati...
    :)
    E doar o parere.

    RăspundețiȘtergere
  10. Rebelu, nu gresesti cu nimic. Fiecare om trece, de-a lungul vietii sale, printr-o astfel de situatie.
    Si eu ma gasesc, exact ca si tine, intr-o perioada cand mi-e suficient ca imi este bine. Am facut pauza de la "mai bine".
    Cred ca este ciclica, sau poate nu.
    Nu am stat sa urmaresc cu atentie fenomenul. Poate Dan stie mai bine, pentru ca are mai multa altitudine in varsta.
    :)
    Danule, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  11. Andrei,Dan a spus-o in sensul ca nu e bine sa cadem prada automultumirii de sine,acea suficienta care obstructioneaza dorinta de progres...dar ,e bine ca tu Gica contra vorba ta gasesti cite ceva sa-l provoci,repet,imi plac extrem de multe dialogurile voastre.

    RăspundețiȘtergere
  12. Hm,eu recunosc ca niciodata nu ma multumesc cu ceea ce am,cu ceea ce fac...intotdeauna vreau la "mai bine",iar daca ating acel tel,asa cum ai mentionat in articol,Rebelu,valoarea se apropie de zero,si ma apuc de la inceput....cateodata as vrea sa nu fiu asa,si sa ma pot multumi cu ce am realizat,dar e greu sa iesi din jocul asta,de indata ce ai intrat.....

    RăspundețiȘtergere
  13. Tasha, sarut'mana!
    Nu ma dezmint!
    Gica contra vreau sa fiu.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  14. 100Ro, stai linistit, o sa-ti treaca

    RăspundețiȘtergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  16. iar pe Dan, tocmai acest lucru il intrebam, daca din inaltul varstei lui (in sensul ca este un pic mai experimentat decat noi) lucrurile se vad tot asa... ciclice, cand vrem "mai binele", cand luam pauza de la "mai bine", sa ne refacem energia... si tot asa mai departe.
    E ca un fel de bioritm.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  17. @ 100 ro - da asta asta se pare ca uitasera comentatorii mei. atunci cind atingem telul propus satisfactia e de scurta durata pentru ca deja ne incolteste un in minte nou tel. si asa mai departe....

    s-ar parea ca are dreptate andrei. sa fie vorba de ceva ciclic?

    RăspundețiȘtergere
  18. @ andrei - raspunsul asta il astept si eu de la dan dar se pare ca om batrin fiind s-a dus la culcare! :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Rebelule,noi astia batrini dormim putin,ne culcam tarziu si ne trezim devreme...si parol! uneori suntem mai fresh ca cei tineri....si cu mai multa pofta de lucru....asa ca rogu-te fara segregare de varsta!

    RăspundețiȘtergere
  20. :)))
    Am uita sa pun emoticonul respectiv,ca sa nu crezi ca ma simt atinsa...nu! departe gandul!!! sufletul meu este tanar,cred ca asta conteaza cel mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  21. @ tasha - eu ma pus emoticonul! :))

    RăspundețiȘtergere