Nu toti dacii au murit la Sarmizegetusa!



Nu toti dacii au murit la Sarmizegetusa!

Haideti sa ne descoperim istoria pierduta! ...pentru a iesi din faza in care ne consideram un popor mic si neinsemnat.
Sa ne amintim ca suntem singurii care nu am atacat vreodata un alt popor. Ca suntem neamul de care s-au lovit in lupta atatia de-a lungul istoriei si nu au putut trece.
Pentru ca pentru noi a fost o datorie sfanta sa ne aparam pamantul pe care zeii ni l-au harazit noua, si nu altora.

Noi n-am venit de nicaieri. Noi ne-am nascut aici, si daca cineva ne intreaba raspundem, fara sa stim de ce, ca aici vrem sa si murim!
Noi suntem urmasii dacilor... si ai romanilor, insa dacii au trait aici pe aceste locuri, pe pamantul nostru...

Dupa o discutie pe care am avut-o si cu Dan al nostru despre daci si despre genele pe care le purtam in decursul a 2000 de ani, am inteles de ce unii se simt mai daci decat altii :)... poate ca prin sangele lor curge mai mult sange dac, iar eu ca un dac liber din nordul tarii, simt ca dacii n-au murit! Nu toti!

Am avut niste discutii in contradictoriu despre daci si despre obiceiurile lor si asa a a luat nastere aceasta postare, aceste intrebari...

Au fost dacii “…cei mai drepţi şi mai viteji dintre traci”, după cum spunea Herodot, sau poate doar nişte “barbari pletoşi” aşa cum îi numea Ovidiu?
Stiau dacii ca sufletul este nemuritor sau doar se aruncau in lupta din cauza ca erau beti?
Erau dacii astronomi priceputi sau au insirat niste pietre la intamplare? Aveau cunostinte despre matematica, astronomie, geometrie construind sanctuarul de la Sarmizegetusa Regia care se aseamana cu cel de Stonehenge, construit acum 3500 de ani sau tot e o pura intamplare?

Este articolul de mai jos o pura inventie?


FLORENTINA IONESCU
Joi, 13 August 1998

Conducta dacica veche de 2000 de ani prin care curge inca apa potabila

In expeditia intreprinsa luna trecuta in Muntii Orastiei, echipa Institutului
civilizatiei dacice din Chisinau, condusa de Andrei Vartic, a dezgropat o
conducta de constructie dacica prin care curge inca apa, foarte gustoasa,
captata de la o distanta de 1,5 km. Tehnologia de realizare a conductei este
deosebit de ingenioasa: a fost folosit un amestec de argile, cu proprietati
bactericide, prin procedee de conveier, iar invelisul este alcatuit din doua
straturi de lut de culori diferite (in cazul unei fisuri, huma galbena indica
locul, iar cea cleioasa, verde-albastruie, astupa automat fisura). "In Roma
antica, apa era adusa prin conducta de plumb, care le scurta viata. Nu cred ca
cineva poate indica o conducta moderna, macar de la inceputul veacului, in buna
functiune. Cercetarea noastra arata cit de minunate sint tehnologiile dacilor:
apa divina curge de 2000 de ani prin conducta", ne-a declarat Andrei Vartic.
Descoperirea contrazice teoria conform careia dacii beau apa de ploaie pe care
o colectau in bazine.

Orice parere bine argumentata este o bucurie pentru mine si un castig.

14 comentarii:

  1. am fost si eu acolo.. imi place la nebunie statuia :x

    RăspundețiȘtergere
  2. E faina sculptura, dar mai ales semnificatia- faptul ca Decebal nu a fost uitat... si daca nu ar fi murit C-tin Dragan, nu ar fi fost uitat nici Traian, ca voiau sa-l sculpteze pe partea cealalta de Dunare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricum i-ar fi numit Herodot sau Ovidiu,sunt stramosii nostri ,Alina,tu o spui asa frumos!incat imi vine sa te pup:
    "Noi n-am venit de nicaieri. Noi ne-am nascut aici, si daca cineva ne intreaba raspundem, fara sa stim de ce, ca aici vrem sa si murim!"...cu asta ai spus tot!
    M-ai lasat fara cuvinte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca nu ar fi oameni ca tine care sa ne aduca aminte de istoria bogata a noastra si de stramosii nostri care ne-au daruit atat de multe daruri .. am fi seci .. Mereu gandesc ca am si eu inca putin sange de dac in mine :) un pic acolo

    RăspundețiȘtergere
  5. Apropos,super poza!parca i-ai mangaia barba stramosului...:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sanziana,

    Ma bucur sa vad ca mai exista daci, daca nu in gene, macar in cuget si-n simtiri.

    Oricum, Pamantul este o entitate, este viu, iar pamantul nostru pe care calcam si din care ne luam mancarea si apa, inca pastreaza energiile- bucuriile si nedreptatile pe care le-au indurat dacii...
    Pacat ca de la daci nu ne-a ramas nicio scriere. dar chiar si fara scris, cine are de simtit, simte! :0

    RăspundețiȘtergere
  7. Tasha,
    Chiar asta am incercat sa fac...o iluzie optica :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-am dat seama! asa le-am facut eu fetelor de la Bucuresti cu care m-am imprietenit la Viena,parca mangaiau capul calaretului de pe statuia fotografiata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aalliinnaa, frumoasa tema, frumos articol! Mi-am adus aminte de Sarmizegetusa Regia, acum sarmana si pustie, la care toate ministerele ii intorc obrazul si care este jupuita de toate comorile ei, mai cu seama de frumoasele noastre bratari dacice.

    RăspundețiȘtergere
  10. Starea in care e azi cetatea este de neconceput. Sunt sigura ca se vrea asta, motivul "lipsei fondurilor" si a nepasarii au expirat demult...

    RăspundețiȘtergere
  11. Chiar vazusem un reportaj in care reporterul era "plasat" de la o institutie la alta.
    Si oare ce putem face?
    Vad ca moldovenii de peste Prut organizeaza expeditii la Sarmizegetusa, sunt mai interesati decat noi, sunt mai atrasi de pamantul romanesc...

    RăspundețiȘtergere
  12. Asa este Aalliinnaa, moldovenii sunt mai atrasi de pamantul romanesc, mai cu seama cei tineri. Am cativa prieteni acolo care imi spuneau ce mare noroc avem noi, romanii, ca avem o astfel de tara... ca suntem norocosi, dar orbi, pentru ca nu vedem asta si chiori pentru ca fugim dupa himere... adica fugim sa imitam pe altii, incercand sa ii ajungem cumva cu mijloace care sunt mai degraba destructive. Poate ca au dreptate...

    RăspundețiȘtergere
  13. NU TOTI DACII AU MURIT LA SARMIZEGETUSA!

    RăspundețiȘtergere