O intamplare cu minuni

Trei oameni mergeau pe o poteca de padure: un intelept caruia i se dusese vestea ca face minuni, un mosier bogat si cu influenta de prin partea locului si, putin in urma lor, ascultandu-le conversatia, un tanar student, ucenic al inteleptului.
Mosierul:"Mi-au spus in sat ca esti o persoana foarte puternica si ca poti chiar sa faci minuni."
Inteleptul:"Sunt un om batran si obosit...Cum crezi ca as putea sa fac minuni?"
Mosierul:"Dar mi-au zis ca-i faci bine pe bolnavi, pe orbi ii faci sa vada, indrepti judecata nebunilor...Aceste minuni pot fi facute doar de cineva foarte puternic."
Inteleptul:"La asta te refereai?...Tu ai zis-o. Aceste minuni nu pot fi facute decat de cineva cu multa putere...nu de un batran ca mine. Aceste minuni le face Dumnezeu. Eu doar cer sa i se acorde o favoare unui bolnav sau unui orb, si oricine are destula incredere in Dumnezeu poate face acest lucru."
Mosierul:"As vrea sa am si eu credinta aceasta, ca sa pot face minunile pe care le faci tu...Arata-mi o minune ca sa pot crede in Dumnezeul tau."
Inteleptul:"In dimineata asta soarele a iesit din nou?"
Mosierul:"Da, bineinteles ca da!"
Inteleptul:"Iata deci o minune...minunea luminii."
Mosierul:"Nu, eu vreau sa vad o minune adevarata, ascunde soarele, scoate apa din vreo piatra...UIte, este un iepure ranit acolo langa poiana. Atinge-l si vindeca-l."
Inteleptul:"Vrei o minune adevarata? Nu este adevarat ca sotia ta tocmai a nascut acum cateva zile?"
Mosierul:"Da, este baiat, si este primul meu copil."
Inteleptul:"Iata cel de-al doilea miracol...miracolul vietii."
Mosierul:"Inteleptule, nu ma intelegi, vreau sa vad o minune adevarata..."
Inteleptul:"Nu este vremea recoltei? Nu este grau si orz unde acum doua luni era doar pamant?"
Mosierul:"Da, la fel ca in fiecare an."
Inteleptul:"Uite cea de-a treia minune..."
Mosierul:"Cred ca nu ma fac inteles. Ceea ce vreau..." (inteleptul il intrerupe).
Inteleptul:"Ba, te-ai facut inteles, eu ti-am zis deja tot ce puteam sa fac pentru tine...Daca ce ai gasit nu este ceea ce cautai, imi pare rau sa te dezamagesc, eu am facut tot ce am putut."
Acestea fiind zise, mosierul bogat a plecat foarte dezamagit pentru ca nu a gasit ce cauta. Inteleptul si elevul sau au ramas in camp.
Cand influentul mosier era destul de departe incat sa nu-i mai poata vedea pe intelept si pe elevul lui, inteleptul s-a dus la marginea poienii, a luat iepurele, a suflat peste el si ranile lui s-au vindecat: tanarul era destul de nedumerit...
Tanarul:"Invatatorule, te-am vazut facand minuni ca acestea aproape in fiecare zi. DE ce nu ai vrut sa ii arati una si mosierului? DE ce faci asta acum cand nu te vede?"
Inteleptul:"Ce cauta el nu era o minune, ci un spectacol. I-am aratat trei minuni si nu a putut sa le vada. Ca sa fii rege, mai intai trebuie sa fii print; ca sa fii invatator trebuie sa fii mai intai elev...Nu poti cere minuni mari, daca nu ai invatat sa le pretuiesti pe cele mici care ti se arata in fiecare zi. Ziua in care vei invata sa-l vezi pe Dumnezeu in toate lucrurile mici care au loc in viata ta, in acea zi vei intelege ca nu ai nevoie de alte minuni decat cele pe care Dumnezeu ti le da in fiecare zi fara ca tu sa i le fi cerut."
(Anonim)

3 comentarii: