O TIN PE REPLICIi: Felicitari Mita!!!!!!!!!

Buuun, n-am sa fac un plagiat...dar am sa duc ideea mai departe. Nu postul furat ci postul despre cel ce fura.
Serios, care e problema astora cu copy paste? Nu numai bloguri, dar si in viata noastra, asta de zi cu zi. Nu vreau sa sune ca o chestie gen: aaaaa, invidiata si copiata. Pfff, departe de mine..
Dar totusi, cred ca fiecare a patit-o cel putin odata. Am descoperit o chestie noua, o frizura total abstracta, o combinatie de culori, un film-imn, o carte pe care s-o idealizez. Si apoi...potopul. Si ce e cel mai nasol in treaba asta? Astia care dau copy paste habar n-au cum s-a ajuns acolo. Habar n-au de ce inseamna cartea aia, de ce o ridici tu in slavi...si se multumesc cu turma. Pai...nu-i ok. Fiindca asta devalorizeaza intr-un fel (aparent). Daca 20 000 de oameni vad un film si filmul e bun, dar astia vad doar efecte...filmul e din start catalogat ca ...eh. Nu e intotdeauna cazul. Hai sa gandim mai mult, ok?
Daca ne place o chestie, daca vedem ceva ce ne-ar placea la noi, hai sa insusim acel ceva. Dar hai s-o facem frumos, prin sita, si sita sa fim noi. Nu copy paste. Copy paste e ca un examen la care duci un referat de pe referate.ro. E doar o chestie de umplutura, si unele lucruri chiar merita mai mult.
Si ce e aiurea e ca se vede. Se citeste pe fata daca un lucru e spus si atat. Daca nu e gandit si inteles. Se citeste pe fata, pe fiecare caracter in parte cand scrii, pe fiecare amarata de tusa pe care o tragi pe foaie, pe fiecare punct in parte.
Si e frustrant, chiar e. Tu ai descoperit o chestie de care esti mandru ca un copil de gradinita dupa prima aparitie la serbarea de Craciun. Tu ai gasit chestia asta si a fost o munca. Uneori chiar e. Munca. Si e un intreg drum de parcurs, cu baltoace si ocolisuri si cu intelepciunea aia pe care-o gasesti in pasi si timp. Si apoi, dupa ce-ai ajuns la destinatie, ai trecut si de leul ala cu ditamai dintii la semnul de FINISH, ai apucat sa-ti tragi rasuflarea tinandu-te cu o mana de piept si alta proptita in genunchi, de echilibru. Eh, aici e naspa... vine hopa Mitica, unu' repede repejor si ti-a furam acadeaua. Ce faci?
Nu e o revolta copilareasca, e o chestie normala: BAI OMULE, E AL MEU. AL MEU! Ce nu intelegi? Si ideile sunt propietate, propietate intelectuala. Invata sa ma respect. Si invata sa respecti intelectul.

Un comentariu:

  1. E mai simpla preluarea! Informatiile sunt atat de multe, incat li se pierde...sursa...e o intamplare ca mai dam din cand in cand peste..propriile noastre ganduri scrise cine stie pe unde! Si eu am patit povestea asta de curand, cand am constatat ca mi s-a plagiat un articol dintr-un ziar la care scriam in timpul liceului de catre o matracuca, care ma mai si cunoaste...Asta e, daca doar de atat sunt in stare...

    RăspundețiȘtergere