O zi pentru noi, o eternitate pentru Eminescu

Eminescu este, înainte de toate, poezie. Nu îl pot cunoaşte astfel. Aşa l-am descoperit, am crescut, mi-am trăit adolescenţa cu el şi acum tot cu el trăiesc.
Eminescu nu e cel pe care încearcă să îl doboare unii sau pe care se chinuie să îl înalţe alţii. Eminescu este vers măiestrit, şoaptă sfântă, lume fermecată.
Este poezia, de la primii paşi prin pădurile versului, când, neştiutor, descoperi tainele rimei şi ale ritmului, până la meditaţia profundă, strofele perfecte, formele atent modelate.

În fiecare an pe 15 ianuarie eu cinstesc memoria unui prieten, care nu m-a trădat niciodată, ale cărui şoapte mi-au adus întotdeauna liniştea când sufletul meu a simţit că se-neacă.

2 comentarii:

  1. Si eu!
    Si asa ar trebui sa faca orice roman care vorbeste limba aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Desi de mica sunt cu matematica si am "citit" mai mult logaritmi, integrale, ecuatii si nu numai, totusi am citit si literatura. M-am "indragostit" de Eminescu din prima clipa in care am citit Luceafarul. Eminescu este poetul meu prefarat!!!

    RăspundețiȘtergere