Paranormal Activity



Ma intorc dezamagita de la "Fenomene paranormale". Daca Spielberg l-a declarat terifiant, zeci de oameni s-au plans ca n-au mai putut sa doarma dupa acest film m-am gandit ca trebuie sa-mi incerc si eu norocul. Faptul ca e un film low-budget este incontestabil, din toate punctele de vedere. Pare gandit cap coada de o mana de amatori idioti de maxim 15 ani. Daca e musai sa-l privesti ca pe un film de groaza. In rest, e o comedie ok. Povestea tipica documetarelor din serialul cu case bantuite de pe Dicovery. Un cuplu terorizat de prezenta unui spirit. El nu intelege, nu crede sau vrea sa se joace cu spiritul - oricum nu are o pozitie clara&unitara tot filmul - vizavi de prezanta extra-sezoriala din viata de cuplu. Ea urla cat o tin plamanii si Casper-ul invizibil si infiorator ii sufla in ceafa. Suna cunoscut? Povestea merge mai departe, clasic, evident. Tipul isi cumpara o camera de filmat, inregistreaza tot ce misca&enerveaza fantoma, care dintr-un simplu "duh care bate la usa" ("Cronicile Wardstone" m-au specializat in duhuri :-) ) devine un personaj agresiv care isi face aparitia din ce in ce mai des in viata cuplului. Ca in "Tom&Jerry" fantoma lasa urme de pasi prin faina si ca in orice "horror" prost, facut de la originile cimematografiei pana in prezent, bate la usa, aprinde si stinge lumina, misca lustra... etc. bla bla bla. Cu ce porcarie mi-am pierdut eu timpul! Cand ma gandesc cati oameni n-au curajul sa mearga la acest film.... Ce face publicitatea din om! Singura scena mai reusita - previzibila dealtfel - este finalul filmului. Un efect special foarte ieftin care produce in spectator o sperietura echivalenta unui "bau". "Unul dintre cele mai terifiante filme ale tuturor timpurilor"... Nu, zau!?

12 comentarii:

  1. Si eu am fost destul de dezamagit de P.A. tinand cont ca un reviewer de la IMDb spunea ca este primul film care l-a afectat fizic. Dar nu as merge atat de departe incat sa il consider prost. Tinand cont de cacaturile care ies azi si ar trebui sa ne sperie, P.A. este chiar bun. Spui ca povestea e slaba, dar daca asta ar fi singura conditie pt un film bun, atunci Avatar chiar e sub orice critica. Cel putin in ceea ce ma priveste, noptile din film chiar mi s-au parut nelinistitoare. Zilele sunt oarecum plictisitoare. Jocul actoricesc? El exagerat, ea potrivita. Iar ultimele 10 minute chiar au fost freaky rau de tot.
    Oricum, in tehnica hand held camera, Blair With Project este in continuare cel mai eficient (parerea mea). Este vorba de vointa de a te conecta psihologic la film fara sa cauti noduri in papura.
    Cat despre commentul antiingnoratului...dude, be serious. Cred ca exagerezi cu teoriile tale conspirationale. Nu e niciun razboi psiho aici, doar pure entertainment.

    RăspundețiȘtergere
  2. Filmul asta mi se pare prost strict din perspectiva unui "horror" care le poate lasa cu sechele. Filmul asta include toate cliseele specifice filmelor de groaza, ceea ce nu e ok.
    Iar finalul - facut de Spielberg - este in primul rand previzibil din evolutia interioara a faptelor, anuntat destul de low de muzica... iar efectul... prea ieftin ca sa mai sperie pe cineva. Avem retina super-saturata de imagini...
    Filmul asta e un film pe care il discuti prin prisma povestii, a fost gandit sa te sperie prin intamplari. In afara de story nu are nimic.

    Avatar e un film de analizat d.p.d.v. al contruitiei efectelor... Fiecare film trebuie vazut&comentat in cheia pe care o propune regizorul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun gasit!

    Mie mi-a starnit cascada de ras.
    In reclama suna ceva de genul "cel mai terifiant"!

    Finalul a fost fabulos!
    "daemonu'" s-a speriat de cei doi politisti si s-a retras in tenebre.

    RăspundețiȘtergere
  4. hmmm... Partea cu politistii eu n-am vazuto. Cred ca la AFI au taiat finalul. Aseara filmul s-a terminat cand Katie (probabil posedata) se stramba la camera.. :-?

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai dupa ce isi kilareste iubitul, kilareste prietena care a venit sa vada daca totul este in regula cu ea... apar politistii, daemonu' se retrage in pod (tenebre), pe ea o gaseste balabanindu-se cu un cutit in mana... si o impusca!

    In opinia mea, ea nu era posedata, era insusi daemonu'! Ea crea totul in jurul ei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hm. Din finalul pe care l-am vazut eu rezulta altceva. Te lasa sa deduci ca acel demon a intrat in ea.
    Mi-am amintit. Dupa ce se termina cu tipatul ei, scrie pe generic..."cadravul tipului a fost gasit de politie si Katie a disparut".

    hmm... nu cumva dicutam de filme diferite? Filmul pe care l-am vazut eu aseara este un remake dupa "Activitate Paranormala" din 2007. (cel putin asa am auzit, e o informatie neverificata).

    RăspundețiȘtergere
  7. Paranormal Activity 2009... acesta l-am vazut eu, pe dvd!
    Finalul filmului vazut de mine este cel in care politistii urca scarile intunecate pana la dormitor (unde se desfasoara mai toata "actiunea") avand lanterne in maini, Katie se balabanea jos, langa pat... cand ajung politistii in dreptul dormitorului ea se ridica, tinand cutitul in mana, se indreapta spre politisti... acestia trag in ea.
    Apoi scrie ca filmul este dedicat lui Micah si Katie!
    O fi acelasi film, insa cu epiloguri diferite!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Asa ceva n-am mai intalnit... acelasi film cu doua finaluri. :-?

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca vrei ti-l dau prin transfer.ro!
    Da-mi adresa unde ti-l pot "teleporta"
    :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Finalul original al filmului este cel relatat de Tzugulea. Finalul vazut de Valentina este finalul propus de Spielberg din motive comerciale.
    Este ceva tipic pentru filme sa aiba finaluri alternative.

    RăspundețiȘtergere
  11. Vreau si eu sa vad finalul original...
    Desi pare ceva mai banal. Dispare in totalitate ambiguitatea "demonului" (daca se ajute la concluzia ca demonul este Katie).

    RăspundețiȘtergere