Unde e "deducerea"?

Printre multe alte "intelegeri" in cadrul "trupei" de la servici, este si cea referitoare la "hartogaraia" ce trebuie trimisa spre/adusa dinspre exterior: cand se poate, unul duce si aduce hartiile ce ne privesc pe toti in relatie cu "exteriorul", fie daca este vorba de raportari sau fluturasul de salariu. "Unul"... vorba vine, ne randuim fiecare cum ne vine la indemana...
Vineri sosesc fluturasii de salariu pentru toata "trupa"... Suna telefonul... Apel de la una din "trupa" spre mine... Suntem din aceeasi retea, deci... merge, mai ales daca inca mai este rezerva de minute in abonament. Era doar telefonul al "respectivei", caci glasul era al alteia, pe care o simteam razand de bucurie: "Sa veniti cu o caruta sa va luati banii!"...
N-am avut prea multa rabdare, nici eu si nici colega cu care eram impreuna. In mai putin de doua ore ajung "la locul faptei" sa-mi recuperez fluturasul. Orice nelamurire se... lamureste... Ni se "bagase" si al "13-lea", si inca o prima cumulata pe cele 3 luni scurse de la inceputul anului incoace... La mine se adunase pret de vreo doua salarii lunare... Imi iau "fluturasul", plus inca doua fluturase, pentru a le duce colegelor ce nu reusisera sa ajunga...
Azi, ultimul fluturas isi gasise "posesoarea de drept"... Care, uitandu-se pe el, sesizeaza ceva: "Unde mi-e deducerea"? ("Deducerea" fiind cota din salariu ce nu se impoziteaza...). Ceva ni se pare in neregula la toate trei ce eram impreuna in acel moment... Curios lucru: fiecare aveam dreptul la o cota de salariu neimpozitat, mai ales celelalte doua ce se aflau in acel moment cu mine, avand copii inca in intretinere. Dau telefon la alta colega: "Spune-mi si mie care este logica? De ce nu apare "deducerea"?"... Raspunsul soseste sec, starnind o oarecare dezamagire: "Uitati-va la salariul brut. Daca depaseste 3000 ron, nu mai apare nici o deducere." Ne-am "dezumflat": toate cele de fata aveam salariul brut, acum, in luna asta, depasind limita celor 3000 ron.
Acum... mi se pare nitelus nedrept. Daca acea prima s-ar fi acordat lunar, sau daca, chiar cumulata pe mai multe luni, nu s-ar fi "cumulat" cu "al 13-lea", in aceeasi luna, limita celor 3000 ron nu s-ar fi atins, iar impozitul platit catre stat s-ar fi redus cat de cat, fiind in favoarea noastra. Sau daca "limita" ar fi depasit binisor 3000 ron...
Incep sa-i dau dreptate tatalui meu: "Stii bancul cu "statuia"? Statu' ia tot..."

7 comentarii:

  1. Găsesc ei tot felul de şmecherii, denumite elegant "inginerii financiare", pentru a băga mâna în buzunarul cetăţeanului...de-ţi vine să "tai mâna hoţului"!

    RăspundețiȘtergere
  2. ... Si uite-asa am reusit, luna asta, sa platesc vreo 500 de lei impozit la stat... Doar din salariu...

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar...unde e deducerea aia ca eu nu am dedus si nu am intele nimic.
    Totusi imi place cum gandesti :))

    RăspundețiȘtergere
  4. 500.
    E, ai dat si tu de-o bere unui parlamentar la Monte Carlo.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Deducere" inseamna, la noi, acea parte din salariu care este neimpozitata. Astfel, impozitul perceput este mai mic, cu atat mai mic impozitul cu cat ai mai multe persoane in intretinere (copii, eventual sot sau parinti...).
    Luna asta ni s-a impozitat tot salariul, chit ca unii dintre noi au copii in intretinere... Asta e, daca am depasit "plafonul"...

    RăspundețiȘtergere
  6. De regula, impozitul pe salariu (in cazul meu) e sub 200 ron... Acum a saltat brusc la 500... E o mica-mare diferenta, tinand cont ca am incasat o suma similara cu salariul pe cam 2 luni...

    RăspundețiȘtergere