Citim enorm... Beletristica sau carti de specialitate? Citim de placere sau "obligati de imprejurari"?

Sunt omul care, prin natura meseriei, e nevoi sa citeasca mult. Multa literatura de specialitate... Si, slava domnului, informatiile in orice domeniu apar, parca, cu viteza luminii.
In gimnaziu am inceput sa citesc enorm. Nu ca pana atunci n-as fi citit... Dar atunci am inceput sa citesc mai multa literatura. Din nefericire, elanul imi era putin "temperat" de dificultatea de a-mi procura carti inca necitite, asa ca de multe ori le reciteam pe cele... citite deja.
In liceu s-a schimbat putin situatia. Datorita profilului liceului (matematica-fizica), mare parte din timpul liber (care se "stramtase" oarecum) imi era ocupat de probleme: matematica, fizica, chimie... Asa ca literatura citeam cand imi mai ramanea timpul... caci dificultatea de a-mi procura carti inca necitite sporise, nemaiavand timp atat de mult de mers la biblioteca.
Ajunsa la facultate, a intervenit o situatie oarecum paradoxala: desi incepusera sa apara carti pe piata in numar din ce in ce mai mare, aveam timp din ce in ce mai putin pentru lectura din placere (citeam din placere aproape doar in vacante), caci in rest trebuia sa citesc... aproape doar carti de specialitate. Treptat, a aparut o alta problema: pretul din ce in ce mai mare al cartilor.
Acum citesc... Relativ destul de greu din placere, caci nu numai ca ma tine destul de greu "punga", "finantele", dar si pentru ca nu prea mai am timp liber... Voi reusi sa depasesc situatia, sau trebuie sa astept pana voi iesi la pensie? Daca voi prinde pensia...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu