"Soarece de biblioteca"

Am spus-o mereu si o spun oricand: sunt cititor inrait. Atat de inrait incat adesea imi pare rau ca nu am timpul necesar pentru a citi si a asimila tot ce as dori sa aflu in materie de informatie, de orice natura ar fi ea, ca nu reusesc sa imi cumpar mai toate cartile care apar pe piata, chiar daca nu stiu unde le voi depozita pe toate. Tentatia de a citi e mare, aproape ca un drog... Dar sper ca nu voi fi condamnata de ceva similar traficului de droguri daca incerc sa transmit si altora pasiunea mea pentru lectura.
Uneori imi pare rau ca in ultimul timp se citeste din ce in ce mai putin, desi lectura inca se mai promoveaza in mass-media. Sunt emisiuni de televiziune despre carti, sunt rubrici despre literatura in presa scrisa, sunt reclame la carti aproape peste tot. Si totusi cartile se cumpara din ce in ce mai putin. Cauza? Preturile cartilor au crescut enorm in ultima vreme, in timp ce puterea de cumparare a fiecaruia dintre noi a scazut dramatic. Tinand cont ca in ultimul timp interesul pentru carte, in sine, a scazut enorm, numarul cititorilor "fanatici" scazand dramatic, chiar si acesti extrem de putini cititori "fanatici" isi permit din ce in ce mai greu sa-si cumpere carti dupa pofta inimii. Asa ca nu e de mirate ca unele edituri au dat faliment, iar cele care inca mai exista pe piata de carte se lupta din rasputeri sa supravietuiasca.
Care ar putea fi "solutia salvatoare"? In primul rand dezvoltarea pasiunii pentru lectura la cat mai multi dintre semenii nostri; daca cererea de carte ar creste, s-ar putea edita carti in tiraje ceva mai mari, permitand editarea lor la un pret de cost ceva mai redus. In plus, vanzarea cartilor "la oferta" (livrarea lor impreuna cu unele publicatii, avantajand ambele parti, reduceri de pret, cu scopul de a "lichida stocurile"... etc, etc...) ar putea facilita accesul cititorilor la carte ca produs finit si util deopotriva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu