Egoismul


  Am ales sa vorbesc in urmatoarea mea emisiune de radio despre egoism,pentru ca se pare ca este o trasatura pe care o intalnim la tot pasul,mai cu seama in zilele noastre cand  oamenii dau puternic din coate sa-si atinga telurile,devin machiavelici,nu le pasa de nimic si nimeni,important este un singur lucru - sa le fie lor bine!
   Corect,as zice eu,e bine sa te iubesti pe tine insuti,este o conditie primordiala a existentei tale pe pamant,dar iubirea excesiva de sine duce spre altceva...adica ajungi la un moment dat sa-i faci pe cei din jurul tau sa sufere.
   Chiar vorbeam cu cineva apropiat mie zilele trecute,pentru ca am trecut si eu printr-o pasa proasta,daca pot s-o numesc asa,si persoana in cauza mi-a spus:"Olga nu uita ca cea mai aproape de tine esti tu....eu,sigur!...,in rest nimanui nu-i pasa!"am ajuns sa cred ca da! avea dreptate,oamenii doar aparent iti lasa impresia ca sunt buni,ca sunt  iubitori de aproapele lor,dar sunt fraze goale,pentru  ca in fapt dovedesc exact contrariul.
    Egoismul  se intalneste foarte des in societate dar si in familie...cate cazuri nu stim in care tatal ,cel care in mod normal este stalpul casei,este interesat numai de  persoana lui,cheltuie banii pe alcool sau tigari, negandindu-se ca poate acei bani ar folosi mai bine copiilor sai,intregii familii,sau cazuri in care ea sotia,pune pe prim plan aspectul ei,ingrijirea personala,iar el...el mai primeste din cand in cand cate-o mica atentie si cam atat,iar despre copii,ce sa mai zic? se descurca cum pot!greu de crezut dar cam asa stau lucrurile!
    Unii sunt de parere ca egoismul este un rau necesar si ca ar fi o cale de dezvoltare personala in sensul ca atat timp cat nu-ti irosesti timpul ajutand pe altii ,folosesti timpul spre emanciparea ta,se pare ca prin acest fel ajungi chiar sa fii mai respectat decat un altul plin de altruism care se risipeste si nu reuseste sa-si concentreze atentia spre propria lui persoana.
    Recunosti foarte usor astfel de oameni,sunt indragostiti de lumea lor,sunt foarte meticulosi,isi  dedica majoritatea timpului doar lor,intereselor profesionale,familiale,in rest D-zeu cu mila!
   Citeam pe blogul lui Stefan Huidu ca "Pacatul modern este egoismul" e trandy sa fii fericit spune carcotasul si am sa dau copy paste vorbelor lui:
"Egoisti cu suflete mici din toate colturile lumii, am o veste proasta pentru voi: egoistii mor singuri si culmea e ca in egocentrismul lor si-ar dori sa fie adulati si bagati in seama exact de cei pe care i-au calcat in picioare cu egoismul lor! Si asta doare cel mai tare, pentru ca la final, fiecare plateste pentru pacatele sale, iar dupa parerea mea, pacatul modern este egoismul"...
 Nu pot decat sa-i dau dreptate,egoistul se crede buricul pamantului, are senzatia ca toate graviteaza in jurul sau...are pretentii ca ceilalti sa traiasca cum vor muschii lui,nu-i intelege pe cei din jur,nu intelege ca poate si ei au nevoile si dorintele lor...din pacate cu totii avem nevoie de iubire,de respect,vrem sa existam si sa fim iubiti pentru ceea ce suntem,egoistul nu intelege asta,el stie un singur lucru,nu iese din sine,vede doar greselile altora,el este cel perfect tot timpul,iar daca nu i se da dreptate,se simte frustrat,se izoleaza,doar ca natura umana nu asa ne-a lasat...avem nevoie unii de altii,e adevarat ca din cauza problemelor cotidiene,disponibilitatea noastra fata de cei din jur scade,dar sa nu uitam ca avem  nevoie de iubirea lor,avem nevoie de comunicare,avem nevoie de respectul lor....nu putem trai  izolati,bogatia noastra  sufleteasca o gasim tocmai in acea deschidere spre iubirea semenilor.
     Un jurnalist si filosof francez, Andre Frossard, spunea intr-una din lucrarile sale ca "Egoismul este unul dintre cei mai mari inamici ai fericirii umane"...asadar,pun si eu intrebarea :
      -Dictonul egoistilor"mie sa-mi fie bine"  este unul acceptat de voi?
      -Puteti  fi egoisti intr-o relatie de cuplu?cat trebuie sa lasam de la noi ca partenerul sa se simta bine?Putem trece cu vederea ceea ce ne deranjeaza de dragul celuilalt pentru a salva relatia?...sau suntem necrutatori?
      -Iubim pentru a face pe cineva fericit sau doar pentru propria noastra fericire?
     Sunt intrebari pe care vom incerca sa le dezbatem in emisiunea mea de joi 24 februarie 2011, intre orele 18-20,ca tot e Dragobetele,si vom iubi de data asta romaneste!


Pentru a putea asculta  click aici:
 http://radioenigmaromania.ro/
Pentru dedicatii muzicale adaugati id:
radioenigmaromania
Auditie placuta!!!!

3 comentarii:

  1. Acesta este un subiect atit de amplu, incit nu ne-ar ajunge o viata ca sa il dezbatem.:) Te sarut,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte adevarat ce spui tu...dar totusi,putem sintetiza subiectul...nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea, stii ca eu nu ma pricep la PA-uri:).
    O seara frumoasa,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere