Poezii impertinente de Ion Pribeagu(1887_1971) Trei dorinte


De la Houston, înspre Kansas
Într-o zi de mai frumoasă
Tommy Bill, cowboy texan
Vesel călărea spre casă
Urâţel era băiatul
Şi-nalt n-a fost deloc
De aceea el la fete
N-a avut nicicând noroc
I-ar fi drag şi lui să fie,
Fericit câteva clipe
Cu o o fată şi s-o strângă
În grădina cu tulipe
Dar cum din vecinătate
Fetele l-au ocolit,
Fiindcă e ciupit pe faţă
Sleampăt şi piperncit.
Ce să facă bietul Tommy?
Deşi i-a venit cam greu
L-a lăsat în voia soartei
C-aşa a vrut Dumnezeu.
Şi cum străbătea şoseaua
Plină de nisip şi veche
Simte că ceva îl pişcă
Dinspre ceafă spre ureche.
Duce-o mână peste umăr
Şi prin boarea de lumină
Vede-n juru-i cum se-nvârte
Şi cum bâzâie o albină
L-a pişcat din nou, atuncea
Tommy mâna a întins-o,
Şi-aştepând să zboare-aproape
Într-o clipă a şi prins-o.
Şi cum o ţinea în palmă
Însă fără a o-nchide
El aude o voce: – Tommy
Fi uman, nu mă ucide.
Că eu nu-s albină care
Zboară din floare în floare,
Ci o zână fermecată
De-o ursită vrăjitoare.
Şi dacă mă laşi în pace
Vie, fără suferinţe
Îţi voi împlini prin vraje
Într-o oră, trei dorinţe.
- Bine! – spune Tommy – bine!
Vreau să fiu, dacă-i pe-alese,
Mai frumos ca Richard Burton
Şi la fete s-am succese.
- S-a făcut. A doua care-i?
- Cum sunt mic şi n-am fason
Să fiu zdravăn şi puternic
Ca şi biblicul Samson.
Să dărâm c-un pumn o casă
Şi de-o fi să lupt cu hoţi
Dintr-o singură scatoalcă
La pământ să-i culc pe toţi!
- Se va face! – a zis albina –
Dacă aşa ţi-a fost ideea
Dar să nu mai pierdem vremea
Spune-mi şi dorinţa treia.
- Mi-e cam greu – răspunse Tom
Stai să mă gândesc mai bine…
Vreau să fiu, viril întocmai
Ca şi calul de sub mine.
- Şi-asta ţi-oi îndeplini-o!…
Zice albina în emfază.
Şi acum te du cu Domnul
Să te aibă el în pază.
Ajungând la han se uită
În vitrină şi se vede
Nalt, frumos ca un Adonis
Chipeş, că nu-i vine a crede.
Vasă-zică din dorinţe
Două, i s-au împlinit
Repede aleargă acasă
Se dezbracă gol, grăbit.
Şi uitându-se-n oglindă
De necaz obrazu-i crapă
Fiindcă calul de sub Tommy
N-a fost armăsar, ci iapă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu