Politistii agreseaza batrane de 92 de ani !


Politistii clujeni agreseaza batrane de 92 de ani in timp ce TIGANII fac legea in mijloacele de transport in comun!

autor: FrontPress 28.06.2012
O bătrânică de 92 de ani a devenit marele inamic al poliţiştilor clujeni de la Biroul de Ordine Publică. Ca şi când în oraş nu mai există hoţi de buzunare sau cerşetori, o bătrânică de 92 de ani care vinde flori, margarete, cultivate în grădina proprie a fost luată la ochi, de doi agenţi de poliţie foarte zeloşi. Doar prezenţa unor jurnalişti au scăpat-o pe Maria Rusu de la o amendă consistentă. Incidentul a avut loc azi, în jurul orei 15.00 în Piaţa Unirii din Cluj Napoca. După ce au văzut că sunt fotografiaţi în timp ce se legau de biata femeie, poliţiştii şi-au văzut de drum.
Femeia a venit la Cluj pentru a vinde flori trecătorilor şi pentru a mai face un ban pe lângă pensia de 400 de lei pe care o primeşte. “Florile sunt de la mine din grădină şi le dau cu şase lei buchetul. În piaţa de flori nu mă duc că nu ai loc de ţigani şi de cei care vând florile, intermediari, cum le spune la televizor”, spune Maria Rusu. Din când în când, bătrânica vine în oraş pentru a vinde florile de care chiar ea are grijă. Nu fură florile din grădinile publice sau din alte locuri şi nici acceptă milă. “Cei care îmi dau bani şi nu vor flori nici nu mă uit la ei. Eu nu vreau milă. Sunt bătrână dar încă îmi pot vedea de mine”.
Văduvă de război de la 25 de ani
Maria Rusu are o poveste de viaţă care ar merita povestită copiilor. A rămas văduvă de război pe când avea 25 de ani. “Bărbatul meu a murit pe front, la ruşi. Am rămas văduvă de tânără şi am avut de crescut un copil, o fată, care acum are 71 de ani şi este bolnavă de inimă. Pensie după bărbat nu am primit niciodată că a murit pe frontul de est şi mi-au zis atunci că dacă a luptat împotriva comuniştilor nu merită pensie”. Abia după 1990, Maria Rusu a reuşit ceea nu a reuşit vreme de 45 de ani, să primească pensia ca şi văduvă de război, 400 de lei.
Bătrâna are puterea să şi râdă dar îi critică pe poliţişti că s-au legat de ea. “Acum se leagă de mine că stau şi vând flori. Ce rău fac eu? Le dau la oameni în cap? Stau şi vând nişte flori. Nu vin în fiecare zi că nu am flori de vândut în fiecare zi. Vânzarea merge şi ea aşa cum merge, într-o zi mai bine, într-o zi mai rău, dar sunt şi zile când mă duc cu florile acasă”, povesteşte Maria Rusu.
Viaţa şi greutăţile financiare o împing pe bătrânică să vină cu flori de vânzare în centrul oraşului. Cuminte, într-un loc unde nu deranjează pe nimeni, Maria Rus stă cu florile în mână. Face ceea ce face pentru a mai aduna un ban. Fiica e bolnavă de inimă şi pe deasupra trebuie să plătească şi chirie pentru casa de la periferia Clujului, în care locuieşte. “Nu vreau să fiu o povară pentru nimeni. Fata e bolnavă rău de inimă. Trebuie bani pentru pastile şi pentru toate nevoile. De asta vin şi vând flori în oraş că dacă aş avea bani nu aş veni”. De Mihai Şoica – Evenimentul Zilei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu