Avram Iancu ( 1824-1872)


Csibi Barna: “Avram Iancu a fost un CRIMINAL”

autor: FrontPress 28.11.2012
Extremistul maghiar care, in martie 2011, a declansat un urias scandal dupa ce a “spanzurat” o papusa reprezentandu-l pe Avram Iancu, continua atacurile la adresa romanilor, acum, in preajma Zilei Nationale, de 1 decembrie. Intr-un interviu exclusiv acordat Wowbiz.ro, Csibi Barna sustine ca a primit oficial confirmarea crimelor lui Avram Iancu si ca Baba Novac, faimosul capitan al lui Mihai Viteazul, a fost un talhar ordinar!
WOWbiz: La ultima manifestatie, de pe 24 noiembrie, de la Sfantu Gheorghe, ai scandalizat iar, afisand o pancarta cu “La revedere, Romania!”.
Csibi Barna: Eu am vrut sa spun exact ceea ce am scris pe afis: eu sunt secui, ma simt secui si as vrea ca, in cel mai scurt timp posibil, Tinutul Secuiesc sa nu mai fie o parte a Romaniei. Dar eu m-am dus acolo nu pentru autonomie, care este practic imposibila in orice context legislativ european, ci pentru dreptul la autodeterminare al secuilor, care este mult mai usor realizabil. Ma gandesc la ceea ce se intampla in Catalunya, care nu e considerata de localnici Spania, sau in Scotia, care nu e considerata de scotieni parte a Marii Britanii.
WOWbiz: Ai vreun mesaj pentru Romania, cu ocazia zilei nationale de 1 Decembrie?
Aceasta zi nu ma intereseaza absolut deloc. Practic, la 1 decembrie 1918, romanii au obtinut in primul rand dreptul la autodeterminare, adica exact ceea ce ar trebui sa faca si poporul secuiesc. Dar ceea ce a fost ok pentru romani, vad ca noua, secuilor, ne este interzis!
WOWbiz: Regreti ca ai “spanzurat” papusa infatisandu-l pe Avram Iancu?
De ce sa regret? Eu stiam ca daca oamenii nu sunt socati, in vreun fel, de ceva, nu reactioneaza. Romanii, ca si secuii, nu se gandesc decat la mancare, asa ca trebuia sa fac ceva care sa atraga atentia. Dar Avram Iancu chiar merita sa fie spanzurat, nu numai asa, la figurat!
WOWbiz: De ce?
Pai, pentru crimele pe care le-au facut el si cu tovarasii lui de arme, la Revolutia din 1848! Chiar Academia Romana mi-a trimis, acum vreo trei luni, un raspuns la o adresa de-a mea, in care ma interesa adevarul despre cele petrecute atunci si in care institutia respectiva imi confirma parerea! In raspunsul ei, Academia Romana vorbeste de uciderea de catre Avram Iancu a peste 100 de familii de maghiari in Abrud, Aiud si alte localitati! Avram Iancu a fost un criminal, a facut genocid! El si cu ceilalti, cu Papiu Ilarian, cu Ioan Axente Sever, cu Andrei Saguna, care sunt considerati eroi de catre romani!
WOWbiz: Despre masacrele de la Ip si Treznea, din 1940, in care au fost omorati familii intregi de romani de catre trupele horthyste, ce parere ai?
Stiu ca au existat probleme atunci, maghiarii se apara mereu spunand ca acolo, la Ip si Treznea, a fost de fapt o actiune de inabusire a unor activitati de partizani, deci erau conditii de razboi. Dar de Baba Novac, capitanul lui Mihai Viteazul, de ce nu se spune ca a fost judecat pentru talharie, ca era un talhar ordinar!? Romanii stau foarte prost cu istoria, va spun eu, o interpreteaza doar cum si cand le convine…
WOWbiz: Ai avut probleme cu romanii dupa incidentul cu papusa?
Primesc amenintari non-stop pe internet, pe tot felul de site-uri, dar doar atat. Mi-a facut un mare “bine” o judecatorie, care – cand pe rol era unul dintre dosarele in care sunt parte – mi-a postat pe site toate datele personale. Pana la urma, si-au cerut scuze, ca a fost o eroare, dar raul fusese deja facut.
WOWbiz: Ce parere ai de cazurile Albert Wass, declarat criminal de razboi, sau de Nyiro Joszef, si el cu convingeri horthyste?
Prostii ale romanilor! Cum sa interzici readucerea ramasitelor in tara ale cuiva? Cred ca numai aici asa ceva e posibil! Ca si cu problema faptului ca la meciul de hochei Romania – Ungaria, jucatorii romani de etnie maghiara au intonat imnul Ungariei! Pai, ce lege interzice acest lucru? Fiecare e liber sa cante ce imn vrea, cand vrea!
WOWbiz: Pana unde esti dispus sa mergi cu cauza Tinutului Secuiesc?
Din pacate, in afara de mine, secuii nu prea sunt interesati de autodeterminare. Daca in zona, in 1848, erau 250.000 de secui declarati, acum numarul lor scade dramatic, cu zecile de mii, de la referendum la referendum. Eu fac tot ce pot pe partea de marketing, ca sa zic asa, dar sunt destul de singur. Insa adevarul istoric se va accepta, dar cu timpul. De Balan Andrei, Comsa Andrei - WOWbiz
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu